Sunday, February 27, 2011

Land Line Phone Listings

[IMPORTANT!] DRONE FOR PARROT own the car, must be read! The new Google service

Hello,
I had not planned this article, but when I presented this problem was I had to put it immediately in order to preserve other quadricotteri list. The mine is now gone but I find a way to readjust, even if it takes a lot ...

Prima di iniziare a spiegarvi la situazione vi scrivo il concetto subito:

NON COLLEGATE IL VOSTRO QUADRICOTTERO ALL'IPHONE NE' TENTATE DI AGGIORNARLO TRAMITE IL COMPUTER!

E adesso vi spiego il perchè.
Stamattina avevo deciso di far volare il mio AR drone dato che presto avrei dovuto scriverci un articolo per il blog. C'era bel tempo, poco vento, non faceva freddo, era domenica... era la giornata ideale. Ho attaccato la batteria al quadricottero e l'ho collegato all'iphone. L'app di radiocomando free flight mi ha avvertito che dovevo aggiornare il firmware del quadricottero. In effetti lo sapevo già perchè poco tempo prima avevo già aggiornato l'app e nelle caratteristiche era segnato che c'era un nuovo firmware per l'AR drone; e in effetti avevo deciso di far volare il mio quadricottero anche per poterlo aggiornare. Così ho iniziato la procedura d'aggiornamento, ho riavviato il quadricottero quando richiesto e sono passato all'installazione. Dopo venti minuti l'installazione non era ancora finita. Allora ho provato a riavviare l'applicazione e ho scoperto che l'iphone non riusciva a collegarsi più al drone. Inoltre i quattro led rimanevano rossi e non cambiava nulla. Dopo un po' ho provato a staccare e riattaccare di nuovo la batteria: i led sono diventati di nuovo rossi e non è cambiato nulla; niente connessione wireless. Allora ho girato il quadricottero è ho premuto il pulsante unpair e il reset: nessuno dei due reagiva. Preoccupato dall'idea che il mio prezioso quadricottero si fosse rotto ho iniziato a cercare su internet una soluzione. Ho trovato questo materiale:

1. Durata degli aggiornamenti
Ho scoperto innanzitutto che la colpa del bloccaggio (chiamato brick) non era mia. Pare infatti secondo le istruzioni descritte dal sito che il processo d'installazione duri intorno ai 10 minuti e non mezz'ora. Inoltre, laddove si staccasse la batteria durante il processo di installazione e poi la si riattaccasse non ci sarebbero danni al firmware, si riavvierebbe semplicemente l'installazione.
Sources:
"The installer takes about 10 minutes. Do not disconnect the battery. Drone until the 4 LED engine and the LED system is red. If you disconnect the battery during the update, the 'installation will start again (and again will last 10 minutes). "

2. Brickaggio multiple HR drone
It seems that the announcement of the HR drone that brick began to spread in the forum parrot. The update section is filled with posts of people who complained about the damage sustained by their HR drone brand new. Pare inoltre che, laddove il vostro AR Drone si bricki e contattiate il supporto disperati ci siano solo due soluzioni per non buttare tutto:
1. Inviare l'AR drone alla Parrot che dovrebbe occuparsi della riparazione e riinviarvelo indietro
2. Trovare un raro cavo in grado di connettere una presa USB con una presa a 6 pin (mi pare) e eseguire il ripristino firmware manualmente dal computer
In base alla testimonianza di un utente che ha inviato il suo AR drone alla Parrot, pare che questo gli sia stato restituito funzionante 5 giorni dopo l'arrivo del pacco all'azienda.
Fonti: :
"
TWO NEW DRONES, TWO BRICKED DRONES

I was all hyped when i saw all the youtube video's and such. Decided to buy two, one for me, 1 for my wife. I was like, while Im at it, lemme buy 2 extra batteries, and an extra propeller set. Get home and charge the batteries, make wifi network on drone and connect. Load software on ipad - it says there's an update, so i upgraded. (i always upgrade anything, usually leads to better performance). So the progress bar gets to full as its sending update to drone, everything seems ok, once its done it tells me to restart, I unplugged and replugged battery and waited, waited ......leds stayed red and unit never did get a green light on the bottom nor the ipad software do anything other than hang on installing. Both drones fail to broadcast a wifi signal. I bought one for my wife > rinse repeat. So I've spent over $700 on these drones and never flown them. As far as Im concerned I had units that dont like updating. How can they sell something that doesn't have a fall back if update fails? They need to come with a usb cable if a wifi connection cant be established. I have tried to press reset and unpair buttons, but all I get is 4 red leds and no light (color) on bottom led. Tech support walked me thru reset procedure and determined they need to be sent back to company. I cant describe how mad i was at this situation. They usually don't cover shipping cost to them and I was prepared to pitch But in They AGREED to cover shipping to Them.

TRANSLATION:

DRONE TWO NEW TWO DRONE BRICK

I was so excited when I saw the video on youtube and the like. I decided to buy two, one for me and one for my wife. Also bought two batteries and a set of extra propellers. I come home and charge the battery, I create the network wi-fi drone on and I connect. Load the software on the iPhone - says that there is an update, so I upgraded. (Always update everything, usually leads to better results). So the progress bar dell'invio dei dati dell'aggiornamento al drone si è riempita, tutto sembrava ok, e una volta piena è uscito scritto di riavviare il drone, ho staccato e riattaccato la batteria e ho aspettato, aspettato... i led rimanevano rossi e l'unità non ha mai mostrato una luce verde sul fondo (l'autore del post intende il led di sistema del drone) nè l'app dell'ipad ha fatto altro che rimanere sopra installazione. Entrambi i drone non inviavano nessun segnale wi-fi. Ne ho comprato uno per mia moglie > stessa cosa. Quindi ho speso oltre 700$ per questi drone che non hanno mai volato. Così come sono interessato al fatto di avere delle unità a cui non piace essere aggiornate. Come possono vendere qualcosa che non può essere riavviata se l'aggiornamento fallisce? Dovrebbero venderla con un cavo USB nel caso la connessione wi-fi non possa essere stabilita. Ho provato a premere i pulsanti reset e unpair, ma tutto quello che ho ottenuto sono 4 led rossi e nessuna luce (colore) sul led sul fondo. Il supporto mi ha guidato nella procedura di reset e hanno detto che era necessario che inviassi il mio drone all'azienda. Non posso descrivere quanto mi sono arrabbiato a quel punto. Di solito non coprono i costi di spedizione verso di loro ed ero pronto ad arrabbiarmi, ma loro hanno acconsentito nel coprire i costi di spedizione. "

"update: Finally got both my drones back from parrot today. They got them on Monday, I Received Them Friday

TRANSLATION:

update: Finally today I got back from my AR Drone parrot. They received Monday and it arrived Friday. "

3. The intervention of the Parrot and the functioning of the bug
Under the enormous pressure of the users Parrot has released an official statement on the forum where he writes that is analyzing the situation in depth and that the problem only occurs if you try to update your Parrot from a previous firmware to 1.4.7. Of course, this warning has been issued on the forum followed by a long series of protests from people angered by their Drone Brick.
Sources:
"Hi Guys,
We are currently Investigating issues That can be experienced if your AR is not Drone on version 1.4.7 and you try to update to the latest version 1.5.1. This Seems To Affect only AR Drones That Are Older Than versions currently on 1.4.7 before the update. This Is Being Looked Into prioty with high and I will keep you posted.

TRANSLATION:

Hello guys,
we are currently investigating this issue if you create your HR Drone is not the version 1.4.7 and try to upgrade to the latest version 1.5.1. It seems that this problem can only occur on AR Drone that are currently at an older version of 1.4.7 before upgrading. The problem is under study with high priority and I will keep you updated. "

These are pictures of my brick Drone, unfortunately least until the resolution of problem will not change appearance ...



If your AR is Drone and Brick do not panic: the problem is under investigation and there is certainly a solution, you just have to wait. In the meantime I wrote an email to support, I will update you on the problem as soon as possible.



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